BRUNNSBERGS IF

Brunnsbergs Idrottsförening grundades år 1960, första mötet hölls den 21 december.

Klubben har tävlat i dragkamp sedan 1997 och har vunnit över 60 SM-guld. Det är även flertalet av klubbens dragare som vunnit både VM- och EM-medaljer.

Klubbens träningsanläggning ligger i byn Brunnsberg, ca en mil norr om tätorten Älvdalen. Klubbstuga är den gamla småskolan som ligger mitt i byn. År 2019 invigdes även en utbyggnad med omklädningsrum, dusch och bastu. Vintertid tränas det inomhus i den gamla småskolan och sedan hösten 2008 finns även möjlighet att träna i en inomhussandbana i en gammal ladugård i byn Klitten.

Utöver dragkampsverksamheten underhåller även föreningen byns skidspår, fotbollsplan, isbana, samt badplatsen vid Sågdammen.  Vid klubbstugan finns möjlighet att hyra tvättstuga, lokal och bastu. Medlemmar har även tillgång till diverse träningsredskap i vår träningslokal.

All verksamhet sköts med ideella krafter. Engagemanget från byn, sponsorer samt medlemmar betyder oerhört mycket för föreningen. Stötta gärna vår förening genom att själv bli medlem eller sponsor.